Ставчанська громада
Чернівецька область, Чернівецький район

Що робити з кредитом під час карантину?

Дата: 13.05.2020 16:35
Кількість переглядів: 209

«У сучасному світі, коли позичальник звертається до кредитора, той відразу ж звертається до кредитної історії. Якщо вона «погана», то можлива відмова в кредиті. Якщо історія хороша, то умови видачі, швидше за все, будуть кращими. Тому зараз хороша кредитна історія – це важливо». Про це інформує відділ “Кіцманське бюро правової допомоги».

 

16 березня 2020 року був ухвалений закон про підтримку позичальників на період карантину. Він до 30 квітня 2020 року звільняє від штрафів і пені за прострочення виплат за споживчими кредитами. Це стосується як банківських позик, так і онлайн-кредитів у МФО.

Внесено зміни до ЗУ «Про споживче кредитування». Вони передбачають, що в разі прострочення платежів в період з 10.03.2020 до 30.04.2020 боржники звільняються від сплати пені та штрафів. НБУ також заявив про те, що в період карантину позичальники можуть не виплачувати й іпотеку.

Варто зазначити, що за несплату кредиту та відсотків (від них ніхто не звільняв) в період карантину не штрафуватимуть. Але сам факт цього може зіпсувати кредитну історію. Якщо виникне прострочення по кредиту, воно потім не зникне. Нівелюються тільки штрафи і пені. Тому кредитори будуть, швидше за все, передавати інформацію про наявність прострочення в кредитні бюро. Відповідно, це буде відбиватися в кредитній історії позичальника.

Позбавити від прострочень зможуть «кредитні канікули» , автоматом вони надаватися не будуть – потрібно звернутися в банк. На них можуть претендувати громадяни і бізнес, які зіткнулися з фінансовими труднощами через карантин. Після карантину все буде працювати так, як раніше, потім треба знову входити в звичайний режим. Навіть в пільгових умовах кредити залишаються кредитами і за них треба буде платити відсотки. Це означає, що банки будуть всіляко намагатися стягнути з клієнтів борги. І це логічно. Банки в період кризи опиняються «між двох вогнів», оскільки кредитують залученими коштами – тобто депозитами.

Тому з банками потрібно буде домовлятися: чи зможете ви платити хоч щось, чи не зможете взагалі. Один з варіантів в такій ситуації – реструктуризація боргу, яку можна обговорити з банком. Це зміна умов кредитного договору з метою зменшити щомісячний платіж.   Найпопулярніший спосіб реструктуризації – пролонгація. Це, звичайно, полегшить навантаження на бюджет, але в підсумку, швидше за все, призведе до додаткових витрат. Умови реструктуризації, як правило, для клієнта невигідні в перспективі. Банк може зменшити регулярний платіж за рахунок тільки тіла кредиту. У підсумку продовжує строк кредитування, клієнт буде довше платити відсотки, що істотно здорожує кредит.

Проте якщо обирати між «не платити взагалі» і реструктуризацією, то краще обрати другий варіант. Це дозволить зберегти позитивну кредитну історію, що вкрай важливо для тих, хто планує кредитуватися в майбутньому.

Зменшити регулярний платіж можна і за рахунок скорочення процентної ставки. Однак на такий спосіб реструктуризації банки йдуть вкрай неохоче.

 

Нагадуємо, що отримати правову допомогу дистанційно можна за  телефоном: 2-10-38, (066) 062-63-35, (095) 63-69-522. Крім того, можна зателефонувати через систему інтернет – спілкування «Скайп» набравши «Кіцманське бюро правової допомоги»  щоденно з 9.00 до 18.00 год. (крім вихідних та святкових днів). Також консультацію Ви зможете отримати, написавши на нашу електронну пошту  kitsmanske@legalaid.cv.ua.

 Детальну інформацію з питань, пов’язаних з отриманням безоплатної правової допомоги, можна отримати за єдиним номером цілодобової телефонної лінії безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103.

 

 

 


Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь